Wielkanocne rejonowe spotkania katechetów
7 kwietnia 2024 r., tekst: Ewelina NapierałaTrzecie z tegorocznych rejonowych spotkań katechetycznych odbyło się w dniach 5-6 kwietnia, tradycyjnie w Zduńskiej Woli, Włocławku i Koninie. Po Mszy św., sprawowanej przez ks. Jacka Butę, wicedyrektora Wydziału Katechetycznego Kurii Włocławskiej, uczestnicy wysłuchali prelekcji Piotra Szwędrowskiego, pomysłodawcy programów profilaktycznych i ewangelizacyjnych dla młodzieży.
Prelegent podzielił się z katechetami swoim doświadczeniem pracy jako przedsiębiorca i pracownik fundacji. Wychodząc od trudnych doświadczeń z czasów młodości (życie z dala od Boga, nałogi, długi, porażki biznesowe), wskazał kluczowe momenty po swoim nawróceniu, które pozwoliły mu rozeznać, czym powinien się zająć, jak docierać do młodzieży i jak w tym wszystkim uwzględnić działanie Pana Boga. Wielokrotnie plany i projekty pana Piotra nie udawały się od razu albo w ogóle nic z nich nie wychodziło. Paradoksalnie dzięki temu udało mu się zrealizować inne dobre inicjatywy. Pomny tych doświadczeń, przekonywał słuchających go katechetów, że każdy kryzys to szansa na zmianę.
Prelegent opowiedział również o działalności fundacji „Wypłyń na głębię”, której misją jest towarzyszenie młodzieży w poszukiwaniu odpowiedzi na życiowe pytania oraz wspieranie i łączenie tych, którym zależy na dobrej przyszłości młodego pokolenia. Zapoznał słuchaczy z założeniami zrealizowanych przez siebie programów profilaktycznych dla młodzieży („Dobry Temat”) i więźniów („Skazany na wolność”) oraz znanego w środowisku katechetów innowacyjnego projektu „Katecheza 2.0”. Projekt ten stał się w czasie pandemii istotnym narzędziem do przekazywania wiary i wartości młodym ludziom z wykorzystaniem nowoczesnych metod.
Piotr Szwędrowski zaznaczył, że w swojej misji życiowej stara się maksymalnie skupiać na młodzieży, wspierając jej drogę w odkrywaniu pasji, radości życia i talentów. Wraz z ks. Jackiem Butą podziękował katechetom, którzy wyjątkowo licznie przybyli na spotkania, za ich codzienną pracę z młodymi ludźmi i zachęcił do życzliwego towarzyszenia wychowankom w rozmaitych doświadczeniach życiowych.